K rozhodnutí o prodeji domu nás můžou vest různé důvody. Může to být finanční tíseň, změny v osobním životě či stěhování za novou prací či partnerem. Ať je ale důvod jakýkoliv, vždy si přejeme prodej pokud možno co nejvíce uspíšit a získat z prodeje odpovídající sumu. Na rychlý a úspěšný prodej nemovitosti mají jednoznačný vliv určité faktory, na které ale mnoho lidí zapomíná. Jak správně by měla vypadat prezentace vašeho domu na internetu nebo jak oslnit zájemce při prohlídce domu?
Cena, která neodradí
A začneme hned od základů a možná i zostra. Samozřejmě, že chcete dům prodat za dobrou, odpovídající a pokud možno co nejvyšší cenu. Problémem je, že ona dobrá a odpovídající cena se liší v představách jak kupujících, tak i prodávajících. Prodáváte-li například dům, který jste sami postavili nebo se jedná o pozůstalost některého z milovaných příbuzných, pojí vás k nemovitosti citové vazby, které se nevyhnutelně promítají v ceně, kterou za nemovitost požadujete. Kupující se zase naopak přirozeně snaží získat nemovitost za co nejvýhodnější cenu. Proto mnohdy zůstávají obě strany při společném rozhovoru v mírném šoku či někdy i rozčilení.
Při stanovení správné ceny nemovitosti se zohledňuje několik věcí. Záleží například na stavu domu, lokalitě, velikosti pozemku či současné podobě trhu s nemovitostmi. Nejlepší je si nechat vyhotovit odhad reálné ceny nemovitosti odborným odhadcem a následně se spojit s některou s profesionálních realitních kanceláří, jejichž specialisté vám pomohou s tvorbou ceny odpovídající kompromisu současného trhu a vašich představ.
Obraz za tisíc slov
Říká se, že jeden obraz vydá za tisíc slov. A v případě, nemovistostí to snad platí dvojnásob. Pokud se do prodeje pouštíte na vlastní pěst, nebo jste se rozhodli využít služeb realitní kanceláře, fotky vystavené na internetu budou v každém případě rozhodující. A na co se zaměřit?
Fotografie přiložené k nabídce nemovitosti by měly zachycovat všechno, co by mohlo případného zájemce oslovit. Mějte na paměti, že při hledání nového bydlení si většina lidí promítá do prostoru vlastní představy a zkouší se vžít do života na daném místě. Takže pokud v prodávaném domě stále bydlíte, ještě před focením určitě nezapomínejte na úklid. Ukliďte všechny plochy, jako je kuchyňská linka či jídelní stůl, v koupelně pokud možno schovejte své osobní věci a zkontrolujte, že se na fotkách neobjeví žádné odložené oblečení. Ideálně by měl interiér domu působit, že je ihned k nastěhování, takže se prostřednictvím fotografií snažte zkrátka ukázat to nejlepší.
Vaše prezentace by ale měla být zároveň zcela realistická a pravdivá, zapomeňte proto na retuše či oblíbené barevné filtry, a to zejména v případě, že dům bude potřebovat nějakou tu rekonstrukci od budoucího majitele. Není totiž nic horšího než zklamání z reality při následné osobní prohlídce. Nefoťte detaily, pokud nejsou vyloženě podstatné, ale zaměřte se raději na celky, na nichž bude vidět tvar, velikost, dispozice prostoru a jeho orientace. Vyfoťte každou místnost domu včetně zahrady a nejlépe za denního světla a hezkého počasí.
Láska na první pohled
Pokud je prezentace vašeho domu v online světě na jedničku, brzy se můžete těšit na kontaktování případnými zájemci, kteří budou mít jistě zájem o osobní prohlídku domu. Využíváte-li pomoci realitní kanceláře, s organizací schůzky či prezentace domu si nemusíte dělat žádné starosti. Jediné, o co se budete muset postarat je příprava prostředí. Na straně potenciálních nových majitelů by se totiž při překročení prahu mělo jednat o lásku na první pohled. Takže pokud je dům stále vaším bydlištěm, úklid by měl být opět naprostou samozřejmostí. Chcete-li mít jistotu perfektního výsledku a prvního dojmu, nabízí se možnost využití služeb profesionálních úklidových firem (odkaz na uklizenozavas), které se o vše postarají.
Prodáváte-li dům, nejde pouze o interiér. Vzhled exteriéru a pozemku je součástí celého balíčku, takže i podle toho sbíráte u zájemců kladné či záporné body. Nezáleží na tom, zda je na vašem pozemku pěstěný anglický trávník či úhledné květinové záhony, ale postarejte se o to, že uprostřed zahrady nebude halda odpadu jako připomínka dávného i nedávného vyklízení garáže či demontáže starého nábytku apod.
S profesionály po boku
Rady jsou nad zlato, ale zkušenosti a profesionální dohled a pomoc jsou k nezaplacení. Chcete-li mít jistotu, že vše okolo prodeje vašeho domu či jiné nemovitosti proběhne perfektně a hladce, svěřte se do rukou profesionální realitní kanceláře. Přesně takovou je EHS Reality, která se zabývá prodejem nemovitostí v Plzeňském kraji.
Neotálejte a sjednejte si svou schůzku s naším specialistou ještě dnes.